آیا ایمپلنت درد دارد؟

آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

آیا ایمپلنت درد دارد؟

 

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دندان خود را کشیده اید و اکنون به این فکر افتاده اید که چگونه جای خالی آن را پر کنید این مقاله را مطالعه کنید.حتما درباره ی کاشت ایمپلنت مطالبی را خوانده اید ولی اگر درباره ی آن اطلاعاتی ندارید مقالات دیگر مارا در سایت دکتر تقوایی مطالعه بفرمایید.با توجه به پیشرفت علم در هر زمینه ای و پیشرفت در علم دندانپزشکی به این نتیجه رسیده ایم که ایمپلنت بهترین روش برای جایگزینی دندانی است که کشیده اید.

درد ایمپلنت دندان در چه حدی است؟

حالا این سوال برای مخاطبین پیش می آید که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟همانطوری که هر عمل و جراحی درد دارد باید بگوییم که ایمپلنت هم از این قاعده مستثنی نیست  و این درد هم بخاطر این دلیل است که لثه برش میخورد و چیزی شبیه به پیج که از جنس تیتانیوم است به استخوان فک نصب میکنند تا به مرور جوش بخورد و استحکامی که در استخوان فک از بین رفته را بازیابند.بنابراین باید برای این کار به پزشکی مراجعه کنید که تجربه لازم را داشته باشد تا درد وعوارض  کمتری داشته باشد.خانم دکتر تقوایی در این زمینه تجربه وسابقه دارند و خیالتان راحت باشد که با کمترین درد میتوانید ایمپلنت خود را با بهترین نتیجه انجام دهید.

البته نگران این موضوع که در طی عمل دچار درد شوید نباشید زیرا با بی حسی کاملا دندان و فک شما بی حس می شود و هیچ دردی حس نمیکنید حتی اگر از سرو صدای ابزار های دندان پزشکی هم ناراحت می شوید میتوانید از پزشک بخواهید برای شما آرامبخشی تزریق کند تا به خواب بروید.

وقتی از تعدادی از بیمارانی که این عمل را انجام داده اند سوال شد که درد آن چطور و در چه حدی بود؟اکثرا اینگونه پاسخ داده اند که دردی که تصور آن را میکردیم سراغمان نیامد و یا خیلی ضعیف و قابل تحمل بود.بعض هم گفتند دردی شبیه به درد کشیدن دندان آن هم پس از انجام عمل و وقتی که اثر بی حسی از بین رفت بود.که این ها همه بستگی به بدن خود فرد دارد.

آیا بعد از جراحی هم دندان درد دارد؟

ایمپلنت دندان هم مانند بقیه فعالبت های دندان پزشکی با کمی درد همراه است.اما در حین انجام عملیات کاشت ایمپلنت به دلیل استفاده از بی حسی دردی حس نمیکنید.و بعد از انجام آن هم با مصرف دارو ها و مسکن ها درد آن از بین میرود و این درد خیلی کوتاه مدت است و به زودی خوب می شود.اما خیالتان راحت باشد در کل باید بگوییم ارزش گذاشتن ایمپلنت اینقدر زیاد است که به تحمل اندکی درد می ارزد.

آیا پیوند استخوان برای ایمپلنت درد دارد؟

گاهی پیش می آید که شخص دچار مشکلی در فک شده است و یا دارای استخوان ضعیف فک هست. برای این اشخاص مقداری از استخوان فک سوراخ شده و در آن پایه ای که پیچ مانند است قرار میدهند که خیلی زود با لثه و استخوان جوش میخورد.اگر جزو کسانی هستید که از انجام این عمل میترسید باید گفت اکثر افرادی که این کار را انجام داده اند اعتقادشان این بود که دردی شبیه به درد کشیدن دندان و یا حتی ضعیف تر از آن است.

آیا ایمپلنت درد دارد؟

درد ایمپلنت چند روز طول میکشد؟

دقیقا نمیتوان گفت این درد ممکن است چند رور طول بکشد زیرا این موضوع کاملا بستگی به توانایی بدنی فرد و همچنین میزان آسیبی که در دندان و همینطور میزان سختی عمل جراحی ایمپلنت دارد.البته خوشبختانه خود عمل زمان زیادی نمیبرد وحدودا یکی دو ساعت طول می کشد. به طور کلی درد ایمپلنت حدودا یک هفته تا ده روز طول می کشد.در کنار درد کمی تورم هم اتفاق می افتد که آن هم سه تا پنج روز بیشترطول نمیکشد.

در ادامه طبق نظر سنجی هایی که از بیمارانی که ایمپلنت انجام داده اند شده است ، برای آگاهی بیشتر شما میتوانیم مراحل میزان درد را تقسیم بندی کنیم تا راحت تر بتوانید آن را درک کنید.

میزان درد بعد از گذشت یک هفته از ایمپلنت

تا یک هفته بعد از انجام ایمپلنت درد آن طبیعی است و با استفاده از دارو هایی که پزشک تجویز کرده میتوانید درد آن را بکاهید. همچنین اگر پزشکتان دستور های بهداشتی دیگری داده با دقت و به موقع انجام دهید.این درد ممکن با توجه به بدن شما تا ده روز هم طول بکشد.

میزان درد بعد از گذشت دو هفته از ایمپلنت

بعد از گذشت دو هفته به طور طبیعی شما دیگر نباید درد خاصی داشته باشید و از میزان درد باید به صورت قابل توجهی کم شده باشد.اما در صورتی که همچنان درد شدیدی دارید و از میزان درد شما کاسته نشده باشد حتما به پزشک خود مراجعه کنید تا علت را بررسی کند.ممکن است علت آن عفونت باشد که با مصرف آنتی بیوتیک ها برطرف میشود.

میزان درد بعد از گذشت سه تا چهار ماه بعد از ایمپلنت

۱)وقتی که خون رسانی به اطراف ایمپلنت کم باشد.

۲)سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد.

۳)ایمپلنت توسط فک و دهان پس زده شود.

۴)تداخل دارویی

۵)اسیب دیدن رشته ها و مویرگ های عصبی یا بافت های لثه

۶)عفونت

۷)فشار آوردن زیاد به ایمپلنت

۸) بروز آلرژی به ایمپلنت

 

البته بهتر است به طور طبیعی پس از گذشت سه چهار ماه برای چکاب به دندان پزشک خود مراجعه کنید ولی در صورت بروز درد زودتر پزشک را از وضعیت خود مطلغ کنید.

درد ایمپلنت  بعداز گذشت یک سال یا بیشتر

اگر بعد از گذشت یک سال همچنان گاهی احساس درد میکنید باید دلیل آن را بررسی کرد میتوان به دلایل زیر باشد:

۱) مصرف سیگار و دخانیات

۲)دندان قروچه

۳)عفونت

۴)نبودن بافت لثه در آن ناحیه

۵)رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان به طور منظم

۶)کافی نبودن استخوان در فک و در آن ناحیه

۷)رادیوگرافی اطراف سر و گردن

دستورات بعد از کاشت ایمپلنت

نکات مربوط به مدیریت درد پس از کاشت ایمپلنت دندان باید به خوبی رعایت شود تا هم جراحی موفقی داشته باشید و هم درد زیاد و طولانی مدتی نکشید.

*استفاده مرتب ار دارو هایی که پزشک شما تجویز کرده.شامل مسکن ها و آنتی بیوتیک ها که هم به کاهش درد کمک می کند و هم از عفونت جلوگیری میکند.

*استفاده از کمپرس یخ مخصوصا برای کسانی که استخوان فک آنها هم مورد جراحی قرار گرفته است و دچار تورم شده اند راه خوبی است.

*آب نمک:استفاده از آب نمک و دهان شویه کردن با آن میتواند آلودگی و میکروب های دهانتان را از بین ببرد.

*تمیز نگه داشتن دهان:محیط دهانتان را همیشه تمیز نگه دارید و مرتبا مسواک بزنید.

*استراحت:بهترین راه برای زود بهبود یافتن شما استراحت است.

 

***از اینکه این مطلب را مطالعه کردید از شما سپاس گذاریم و امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.در صورت داشتن هر گونه سوال و یا درخواست هر نوع مشاوره و یا کمک پزشکی به مطب سرکار خانم دکتر عطیه تقوایی مراجعه کنید.***

 

برای دریافت مشاوره رایگان با مطب خانم دکتر عطیه تقوایی تماس بگیرید .

آدرس : شریعتی ، بالاتر از سه راه یخچال رو به روی مترو قلهک ، جنب خانه درسا ، پلاک ۱۴۹۵ ، طبقه سوم ، واحد۱۳ شماره تماس : ۰۲۱۲۲۶۴۳۵۶۸

سوالات متداول

لمینت یا لمینیت دندان روکش بسیار نازکی است که روی دندان های اصلی بیمار قرار می گیرد و هدف آن زیبا تر نشان دادن لبخند است

قیمت هر واحد لمینت دندان از 4 میلیون شروع میشود که متناسب با مواد استفاده شده متغییر می باشد

عمر لمینت از حدود ۷ سال طول می کشد و در صورت خوب نگه داشتن تا ۱۵ سال و حتی بیشتر هم می تواند دوام بیاورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *